Letní oddechovka s detektivním námětem

pátek 28. července 2017

Radka Třeštíková je oblíbená česká autorka, které se povedlo v průběhu posledních čtyř let vydat čtyři knihy. Už u předchozích knih nám dokázala, že psát umí. Mně samotné se poprvé do rukou dostala až minulý rok v podobě Bábovek a z těch jsem byla nadšená. Mozaika příběhů různých žen dohromady vytvářela celek, který měl smysl a šel i do hloubky.  Pro mě to bylo ideální letní čtení. Po náročnějších titulech, které jsem poslední dobou četla, jsem měla zas jednou chuť přečíst si něco lehčího a vysloveně letního a oddechového. Rozhodla jsem se, že dám šanci její nejnovější knize s názvem Osm, která slibovala i detektivní zápletku, a ty já mám v oblibě.


Román Osm nás hodí téměř na konec děje, s hlavní hrdinkou Míšou se ocitáme v nemocnici, byla totiž nalezena postřelená v Ďáblickém lese v Praze. Teď leží v kómatu a nikdo neví, co se jí stalo a zda se vůbec probere. U její postele se vystřídá pár návštěvníků, na základě rozhovorů mezi nimi hned na začátku vytušíme jistou komplikovanost vztahů, které nás budou provázet celým příběhem a které budeme zvědavě rozplétat. Následně se vracíme na začátek a poznáváme Míšu a její příběh. Postupně zjišťujeme, že každý z jejího okolí mohl mít motiv a ublížit jí. Kdo za tím vším však skutečně stojí?
V tomto dalším románu nám Radka Třeštíková zase jednou servíruje to, co jí jde nejlépe, příběh založený na lidských vztazích a emocích. Je to příběh o lásce, závislosti, touze a celé škále lidských emocí, které jsou součástí lidského života. Tentokrát je tu ale ještě navíc detektivní zápletka.
Hned na začátku musím všechny milovníky detektivek upozornit, že v tomto případě nejde o klasickou detektivku. Je to román o lidských vztazích nebo thriller s detektivní zápletkou. Kniha je napsaná velmi poutavě a Radka vystavěla příběh tak, aby v nás vzbudila co největší zvědavost a donutila nás, abychom tu knížku chtěli co nejdřív přečíst. Prostě ideální letní čtení. Bohužel musím říct, že jsem od Radky čekala mnohem víc. Po Bábovkách, které mě neskutečně pohltily a povedlo se v nich představit sondu do ženské duše a emocí. Zde byl příběh napsaný sice dobře, ale postavy na mně působily hrozně povrchně a nebyla jsem schopná se do nich vžít. Prostě jsem jenom klouzala po povrchu. Ani jedna z nich mi nebyla vysloveně sympatická a při čtení jsem se nedokázala s žádnou z nich ztotožnit a prožívat to s nimi nějak hlouběji. Mně bylo i poměrně jedno, jak to skončí. I když autorka vytvořila zajímavý příběh a vykreslila celou škálu emocí, na mě to působilo moc chladně. Jako oddechovka dobrý, ale nedalo mi to nic víc.
Osm je knížka s hezkou obálkou a poutavým příběhem, thriller se snahou vykreslit hlouběji lidské emoce a ukázat všechny druhy pohnutek, které lidi vedou v jejich snaze dosáhnout štěstí a spokojenosti. Líbilo se mi, jak je knížka aktuální a ve svém textu reflektuje různé aspekty dnešní moderní doby, jako je například bezduchá honba za lajky na instagramu a snaha o vytváření iluze dokonalého života na sociálních sítích.
Rozhodně musím autorce pochválit konec. Čekala jsem, že to bude prvoplánové a předvídatelné a v tomto mě příjemně překvapila. A přestože jsem od autorky čekala něco víc, kniha Osm svůj úkol nenáročného letního čtení splnila. Doufám ale, že další její kniha bude zase trochu hlubší a nebude na mě působit tak chladně, jako to bylo v případě Osm. Radka totiž psát umí a já věřím, že se jí ještě povede přijít s titulem, z kterého budu nadšená.


Autor: Radka Třeštíková
Název: Osm (2017)
Vydalo: Motto
Počet stran: 384

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuju internetovému knihkupectví Martinus.

Okomentovat

cwrcekk`s blog © . Design by Berenica Designs.